tirsdag den 22. oktober 2013

Stjerner.

Hej, jeg har lavet 3 dimensionale stjerner som f.eks. kan bruges til at hænge på juletræet. I det følgende kan du se hvordan.



Jeg har brugt denne die fra Marianne design, samt forskellige papirs rester.


Til hver stjerne har jeg brugt 3 dele. 1 stk. af den store stjerne med "blondekant" og 2 stk. af den største helt almindelige stjerne, de er lavet i mønstret papir. Delene skære ud med f.eks. en Big Shot.

 
De mønstrede dele præger jeg med 5 foldelinjer. Her kan du se de 5 linjer, jeg har for nemheds skyld tegnet dem med blyant, men det behøver du jo ikke at gøre.

 
Når linjerne præges kan man evt. bruge en lineal og en strikkepind, det behøver ikke være så avanceret.

 
Fold alle linjerne fra retsiden.

 
Ved at folde 2 spidser sammen får jeg foldet linjen mellem spidserne den modsatte vej.

 
Så har stjernen fået den rigtig facon.
 
 
Vend stjernen om og kom lidt lim rundt i kanten.

 
Så kan den mønstrede stjernesættes fast på den hvide stjerne med blondekant. Den skal evt. rettes lidt til så afstanden rundt i kanten er ens.

 
Monter nu den mønstrede stjerne på den anden side inden pyntning med glitter.
Det er måske lidt svært at se, men her har jeg lagt en stribe hvid lim langs kanten af den mønstrede stjerne.

 
Drys med glitter i den våde lim.
 
 
Bank overskydende glitter af og fortsæt hele vejen rundt.

 
Sæt et bånd eller en sytråd i så er den smukke stjerne klar til at blive hængt op.

 
 
God fornøjelse,
Susanne.
 
 

2 kommentarer:

  1. Fantastisk smuk stjerne. Tillader mig at gemme din fine tut - hvis jeg engang skulle være så heldig at få den die.

    SvarSlet
  2. Ja, den er altså bare så flot! Jeg er jo også bukket under for den skønhed og stjernedien er på vej til mig ;-)

    SvarSlet