mandag den 9. april 2012

Pynt af krympeplast.

Disse kort er pyntet med små figurer lavet af krympeplast med embossing pulver på.





Her kan du se hvordan jeg laver de små figurer:
Jeg har i gennemsigtig krympeplast udstandset forskellige figurer. Jeg har brugt de tykke sizzix dies i min bigshot. Jeg ved ikke om andre dies kan standse i krympeplast det er faktisk lidt tykt og sejt at standse i.


Figurerne er sværtet på en embossing pad.


Og herefter drysset med embossing pulver.


Ryst overskydende pulver forsigtig af.


Læg et stykke bagepapir i en bradepande. Figurerne lægges tilrette på bagepapiret. Forvarm ovnen på 160 grader.


Bagepladen stilles i ovnen 3-5 minutter. Og vupti, så er er det hele krympet til lilleput størrelse og nu med et lækkert tykt lag embossing på.


Lad figurerne ligge til de bliver kolde så de vedbliver at være helt flade og jævne ellers kan de være svære at lime på et kort. Er der enkelte som har vredet sig lidt i faconen kan de komme med på bagepladen igen næste gang man laver en sending, så vil de fleste rette sig ud igen. Er der nogen af figurene som har uheldige klatter embossing på kanter og i detaljer, kan disse klippes væk med en saks.


Huset med de sorte mursten er stemplet med Stazon, før det er krympet, sådan kan man også lave sjove effekter. Det skal være en meget permanent trygsværte man bruger da den ellers ikke vil tørre på krympeplasten.



God fornøjelse. Susanne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar